Witaminy dla kobiet – dlaczego tak ważne jest utrzymanie ich na odpowiednim poziomie?

0
321
witaminy dla kobiet
Suplementy dla kobiet nie zastąpią owoców czy warzyw, jednak mogą stanowić doskonałe uzupełnienie zdrowej i zbilansowanej diety | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Organizm ludzki nie ma zdolności syntetyzowania większości witamin, zatem o ich odpowiedni poziom możemy zadbać jedynie sami. Dlaczego jest to tak ważne? Dowiedz się, jakie funkcje pełnią witaminy w organizmie kobiety.

Wpływ witamin na funkcjonowanie organizmu

Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę pełnią witaminy dla kobiet. Czy jednak wiesz, jakie dokładnie pełnią funkcje i za co odpowiadają poszczególne składniki? Oto przykładowe role:

  • witamina A – dba o prawidłowy wzrok, wpływa na pracę tarczycy,
  • witaminy z grupy B – dbają o dobrą kondycję skóry, prawidłowe gojenie ran, odporność organizmu
  • witamina C – chroni serce, bierze udział w produkcji kolagenu,
  • witamina D – reguluje wchłanianie wapnia i fosforu z jelit, dba o prawidłowy stan kości i zębów,
  • witamina E – wzmacnia naczynia krwionośne, dba o prawidłowe funkcjonowanie narządów rozrodczych,
  • witaminy z grupy K – biorą udział w procesie krzepnięcia krwi, mają właściwości przeciwbakteryjne.

Czym są witaminy?

Witaminy to związki organiczne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dbają o poprawną pracę każdego narządu i układu, dlatego ich utrzymanie na odpowiednim poziomie jest niezwykle istotne.

Witaminy dla kobiet a mężczyzn

Zarówno witaminy dla kobiet,jak i mężczyzn są niezwykle istotne.Jedyna różnica dotyczy zapotrzebowania, bowiem u mężczyzn jest ono zazwyczaj wyższe. Wpływają na to również waga, wzrost, styl życia, a także stan zdrowia.

Najlepsze źródła witamin dla kobiet

Witaminy dla kobiet znajdują się przede wszystkim w pożywieniu. Oto przykładowe źródła tych składników:

  • witamina A – marchewka, jajka,
  • witamina B1 – ziarna słonecznika, soczewica, zielony groszek,
  • witamina B9 – biała fasola, drożdże, korzeń i liście pietruszki,
  • witamina B12 – ryby, małże, jogurty naturalne, nerki i wątroby,
  • witamina C – papryka, cytryna,
  • witamina D – ryby, mięso i podroby,
  • witamina E – migdały, orzechy włoskie, pestki dyni, kapusta, sałata,
  • witamina K – brokuły, jarmuż, szpinak, brukselka.

To właśnie pożywienie jest głównym źródłem witamin. Zbilansowana dieta stanowi podstawę zdrowego stylu życia.

Suplementy dla kobiet jako wsparcie organizmu

Suplementy dla kobiet nie zastąpią owoców czy warzyw, jednak mogą stanowić doskonałe uzupełnienie zdrowej i zbilansowanej diety. W zależności od indywidualnych potrzeb organizmu lepiej może się sprawdzić zestaw witamin dla kobiet lub preparat zawierający tylko jedną bądź dwie witaminy.

Aby móc cieszyć się dobrymi efektami i odpowiednim poziomem witamin w organizmie, suplementy dla kobiet należy dobierać rozsądnie i indywidualnie. Każdy organizm ma nieco inne potrzeby, a regulują je m.in. styl życia, stan zdrowia organizmu, wiek czy waga. Kobiety w ciąży lub karmiące piersią potrzebują większej ilości witamin, dlatego na rynku dostępne są suplementy przeznaczone specjalnie dla nich, które zawierają składniki pomagające zadbać o prawidłowy przebieg ciąży. Większe zapotrzebowanie na witaminy może dotyczyć również kobiet, które ciężko trenują.

Suplementy należy zawsze dobierać indywidualnie, ponieważ każdy organizm ma inne potrzeby.

Materiał partnera zewnętrznego