Jak schudnąć z brzucha za pomocą maszyn?

0
71
Ćwiczenia na maszynie na brzuch
Praca nad własnym ciałem jest ciężka, jednak po czasie, gdy już zaczynamy widzieć efekty, zapominamy o podjętym trudzie. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Brzuch to bodaj najbardziej męczona podczas treningów część naszego ciała. Nikt nie czepia się tak bardzo ud czy pośladków – zazwyczaj słyszy się pytanie „jak schudnąć z brzucha”? Jeśli nie chcemy mieć popularnej „oponki”, w końcu postanawiamy walczyć ze swoją słabością – zarówno dietą, jak i ćwiczeniami. Jakie maszyny na siłowni pozwolą nam uzyskać pożądane efekty?

Część I – maszyny aerobowe

  • Bieżnia

Choć wiemy, jak ciężko jest zacząć biegać na bieżni, to zawsze warto brać ją pod uwagę gdy zastanawiamy się jak schudnąć z brzucha. Jest szczególnie polecana na rozgrzewkę – w dziesięć minut porządnie się spocimy, oczywiście jeżeli dobierzemy odpowiednią prędkość. Starajmy się biec tak, by móc prowadzić swobodną rozmowę – tylko gdy nie brakuje nam tchu mamy pewność, że nasze tętno jest na odpowiednim poziomie. Spinajmy brzuch – to też ważny element rozbijania tłuszczu.

  • Orbitrek

Kolejny świetny przyrząd pozwalający na spalanie tłuszczu z brzucha. Uwielbiany przez panie – nie odczuwamy na nim zmęczenia tak szybko jak na bieżni. Dodatkowo płynnie możemy zwiększać szybkość oraz trudność obrotów. Na ekranie możemy wybrać program Fat Burning – jak sama nazwa wskazuje, pomoże nam on spalić co nieco.

  • Rowerek stacjonarny oraz spinningowy

Aby urozmaicić nieco ćwiczenia, możemy także wybrać rowerek – zarówno ten na którym głównie siedzimy i pedałujemy, jak i ten spinningowy – tam czasem trzeba wstać i dać z siebie wszystko. Poprzez prawidłową postawę rzeźbimy nie tylko nogi, ale też jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia sukcesu w budowie tułowia.

Część II – ćwiczenia na mięśnie

  • Kołyski

Jak schudnąć z brzucha bez… brzuszków? No właśnie – nie da się. Te popularne ćwiczenia powinniśmy bardzo mocno włączyć do naszego planu treningowego. A skoro będziemy wykonywać ich dużo, to dlaczego nie ułatwić sobie zadania? Służą temu tzw. kołyski. Szczególnie przydatne są osobom, którym dolega ból odcinka szyjnego, a dzięki temu urządzeniu jest on niwelowany. Jeżeli jest dla nas za prosto, dodajmy do ćwiczeń specjalne gumy i obciążenia. Wszystkie niezbędne akcesoria dostępne są w renomowanych klubach fitness, takich jak City Fit – https://cityfit.pl/.

  • Ławeczka

Oczywiście nie chodzi tutaj o odpoczynek na ławce przed blokiem. Wręcz przeciwnie – mowa o wykonywaniu brzuszków na specjalnej ławeczce na siłowni. Trudność polega na tym, że możemy ją regulować i nachylać pod różnym kątem – wtedy też musimy użyć większej siły, by podnieść tułów.

  • Maszyna rotacyjna

Maszyny rotacyjne są świetne na mięśnie skośne brzucha. Ćwiczenie na nich polega na tym, że siedząc i trzymając za specjalne drążki, musimy się skręcać tułowiem w prawo i w lewo. Sprzęt oczywiście stawia opór! Inną maszyną jest taka, na której klęczymy i również siłą mięśni brzucha rotujemy ciałem.

  • Poręcze do mięśni brzucha

Jak schudnąć z brzucha za pomocą poręczy? Otóż jest to możliwe, ale jednocześnie dość trudne. Ćwiczenie polega na tym, że utrzymując się na ramionach i mając nogi w zwisie, przyciągamy je zgięte do klatki piersiowej. Na początku może się zdarzyć, że wytrzymamy zaledwie kilka razy, jednak z czasem dokładajmy ilość powtórzeń.

Praca nad własnym ciałem jest ciężka, jednak po czasie, gdy już zaczynamy widzieć efekty, zapominamy o podjętym trudzie. Mobilizuje on nas, dzięki niemu nie podjadamy – w końcu żal nam zaprzepaszczonego wysiłku. Wystarczy tylko zejść z kanapy i wyjść z domu. Pamiętajmy, że dobrze jest mieć partnera treningowego – w grupie (albo przynajmniej w tandemie) ćwiczy się raźniej!


Materiał partnera zewnętrznego