Jak uprawianie sportu wpływa na nasz wygląd i samopoczucie?

0
202
aktywność fizyczna
Aktywność fizyczna może poprawić jakość życia. Wpływa nie tylko na wygląd, ale również na samopoczucie | fot.: stock.adobe.com

Wyrażenie sport to zdrowie nie jest tylko pustym sloganem, ale również niezaprzeczalnym faktem. Każdy, kto w swoim życiu znalazł, choć chwilę na ruch wie, jak korzystnie wpływa na organizm. Z kolei osoby, które jeszcze nie spróbowały, mogą w każdej chwili odkryć wszystkie zalety płynące z aktywności fizycznej.

Aktywność fizyczna może poprawić jakość życia. Wpływa nie tylko na wygląd, ale również na samopoczucie. Dodaje energii potrzebnej do realizowania codziennych zadań. Zmniejsza ryzyko powstawania niektórych chorób i zwiększa samoocenę. Ponadto może uczynić człowieka szczęśliwszym. Niezależnie od preferowanej formy aktywności każdy sport przynosi korzyści dla zdrowia. Można połączyć przyjemne z pożytecznym, wybierając coś sprawiającego przyjemność. Nie ma znaczenia czy jest to jazda na rowerze, taniec, ćwiczenia na siłowni czy joga. 

W jaki sposób aktywność wpływa na jakość życia?

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna korzystnie wpływa na sylwetkę. Pozwala pozbyć się tkanki tłuszczowej, wysmukla, pomaga budować mięśnie i utrzymać wypracowane efekty. W ten sposób można uniknąć nadwagi i otyłości, które negatywnie wpływają na zdrowie i często także na samoocenę. Jednak nie tylko to zachęca do prowadzenia aktywnego trybu życia. Istotny jest także wpływ na samopoczucie, które jest kluczowe w codziennym funkcjonowaniu. Wydzielane podczas ćwiczeń endorfiny poprawiają humor i zmniejszają ryzyko powstawania depresji. Ponadto wysiłek ułatwia zasypianie, dzięki czemu można uniknąć bezsenności i ciągłego zmęczenia. Odpowiednie wypoczęcie po wysiłku i natlenienie w czasie aktywności usprawnia pracę mózgu, poprawia koncentrację i zwiększa pamięć. Dlatego można być bardziej wydajnym zarówno w pracy, jak i po pracy pozwalając sobie na realizację celów, na które wcześniej brakowało siły. Wybór aktywności dostosowanej do indywidualnych potrzeb pozwoli zredukować stres i napięcie nagromadzone w ciągu dnia. Z tego powodu warto zdecydować się na jakąkolwiek formę aktywności. Warto zapoznać się z różnymi formami aktywności przed podjęciem decyzji np. na Fit2Fit. Ważne jest wybranie czegoś, co sprawi przyjemność i pozwoli osiągnąć upragnione efekty bez konieczności zmuszania się do danej czynności. Czasami konieczne jest przetestowanie wielu różnych form aktywności, zanim wybierze się coś dla siebie. Jednak nie trzeba się zrażać początkowymi niepowodzeniami, duży wybór umożliwia znalezienie czegoś dla każdego.

Aktywność fizyczna powinna sprawiać przyjemność

Wybór aktywności, która będzie sprawiała przyjemność, jest ogromną motywacją do realizacji zamierzonych celów. Zmuszając się do ćwiczeń, których się nie lubi, często po jakimś czasie traci się zapał i zwyczajnie z nich rezygnuje. Jednak nie musi tak być — wystarczy znaleźć coś dla siebie. Niektórzy uwielbiają jazdę na rowerze, podczas gdy inni wolą biegać. Niektóre osoby decydują się na jogę, inne na ćwiczenia siłowe. Każda forma aktywności jest równie cenna dla organizmu, nawet jeżeli przybiera formę codziennego spaceru do pracy. Ważne jest zapewnienie ciał ruchu i odpowiedniego natlenienia, które korzystnie wpłynie na całą resztę, dodając energii do pracy. Dlatego tak ważne jest dobranie sportu odpowiadającego indywidualnym preferencjom.

Aktywność fizyczna może zmienić sposób życia

Należy pamiętać, że aktywność fizyczna nie powinna być tylko drogą do osiągnięcia zamierzonego celu, ale również sposobem na życie. Wprowadzenie do codziennego schematu jakiejkolwiek aktywności powinno być naturalne i konsekwentne. Decydując się na jakąś formę ruchu, trzeba mieć świadomość, że musi to być zmiana na stałe, a nie tylko krótki epizod. W innym przypadku szybko można stracić motywację i chęci do dalszej pracy. Dlatego istotny jest wybór sportu dostosowanego do prowadzonego stylu życia i charakteru danej osoby. W ten sposób można osiągnąć większą pewność siebie i chęci do realizacji codziennych zadań. Ponadto z czasem taka aktywność stanie się rutyną towarzyszącą na każdym etapie życia. Zalety aktywności fizycznej takie jak szczupła sylwetka, lepsze samopoczucie, brak problemów ze snem i zwiększenie wydajności mózgu przemawiają za podjęciem jakiejkolwiek formy ćwiczeń. Ponadto można się cieszyć lepszym zdrowiem, zmniejszając ryzyko powstawania wielu chorób takich jak nadciśnienie, wysoki cholesterol, miażdżyca czy cukrzyca wywołanych prowadzeniem niezdrowego trybu życia. 

Materiał partnera