Program do zadań codziennych

6
1979

Mało kto współcześnie wyobraża sobie planowanie wizyt naszych klientów
w zeszycie, czy kalendarzu. Zwłaszcza w miejscach, w których codziennie obsługuje się nawet po kilkadziesiąt osób. Współczesne gabinety nie istnieją bez profesjonalnych programów do obsługi klienta. Pozwalają one nie tylko na sprawne umówienie wizyty przez recepcjonistkę, ale i na rozliczanie pracowników,
czy raportowanie pracy całego gabinetu. Co potrafią współczesne programy
i dlaczego warto w pełni wykorzystać ich potencjał?

Po wpisaniu w wyszukiwarce internetowej hasła: „program do obsługi gabinetu kosmetycznego”, niemal natychmiast otrzymujemy kilkanaście wyników, które są skierowane do gabinetów kosmetycznych, ale też do salonów fryzjerskich, solariów. Wiele z nich można używać w wersji testowej dla sprawdzenia, czy dany system odpowiada specyfice naszej placówki. Producenci programów zazwyczaj udostępniają swoje produkty na okres 14 dni.
Ceny? Od kilkudziesięciu złotych netto miesięcznie za podstawowe wersje dla jednej osoby, po warte kilkaset złotych terminarze dla kilku, a nawet kilkunastu pracowników.

Profesjonalne programy ułatwiają obsługę klientów
Profesjonalne programy ułatwiają obsługę klientów

Jeżeli chodzi o samą pracę recepcji, za pomocą programu można precyzyjnie zapisać daną osobę na konkretny zabieg, zarezerwować właściwy gabinet (albo osobę wykonującą), określić czas wizyty. Dzięki temu nie ma niejasności: każdy z pracowników wie z wyprzedzeniem, jakie zabiegi wykona każdego dnia i ile czasu powinien poświęcić danemu klientowi. Unikniemy zakłopotania i nerwowego przeszukiwania papierowego notesu, kiedy klient chce się umówić „do tej sympatycznej pani, co ostatnio”, albo nie jest pewien, kiedy wypada następne spotkanie. Programy komputerowe pozwalają
na ścisłą kontrolę historii zabiegów, umożliwiają wpisywanie komentarzy dotyczących standardów obsługi i preferencji klienta. Kto zawsze się spóźnia? Dla kogo warto podnieść temperaturę w gabinecie? Kto pasjonuje się walkami MMA, a kto rzuca palenie? Wszystkie te informacje także możemy wrzucić do systemu.

Programy w zarządzaniu gabinetem
Dla managerów, czy właścicieli gabinetów, to także nieocenione narzędzie pracy
i źródło wiedzy. Statystyki, raporty – część programów pozwala na dowolne sortowanie danych.  Dzięki odpowiednim filtrom sprawdzimy, którzy klienci odwiedzają nas najczęściej, w jaki sposób płacą za wizyty (karta, gotówka, bony promocyjne), z jakich promocji skorzystali do tej pory, jakie wybierają zabiegi, a także do kogo najchętniej się zapisują. Przy rozliczaniu pracowników możemy sprawdzić ilość przepracowanych godzin (ważne zwłaszcza w systemie prowizyjnym) oraz stan kasy, opóźnienia, ilość odwołanych wizyt.

W sieci
Programy do zarządzania gabinetami często powiązane są  z Internetem.
Manager ma więc podgląd pracy gabinetu w dowolnym miejscu i czasie, ma też dostęp do przychodzącej poczty elektronicznej. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej funkcji systemu można automatycznie wysyłać przypomnienia umówionej wizyty mailem,
bądź smsem. Niektóre gabinety używają też funkcjonalności wysyłania życzeń urodzinowych, imieninowych, świątecznych, czy przysyłania informacji o promocjach.
To z kolei oszczędza czas osoby pracującej na recepcji.
Coraz częściej pojawiają się także programy oferujące możliwość zapisania się on-line. Klienci samodzielnie rezerwują wizytę w oparciu o wolne terminy, bez względu na to, czy gabinet jest otwarty, czy już zamknięty.

Przy otwieraniu własnego gabinetu kosmetycznego, warto więc zainwestować
w profesjonalne programy do obsługi klientów. Ułatwią one życie osoby na recepcji, tym samym podnosząc standardy obsługi oraz umożliwią sprawne zarządzanie całością.

Katarzyna Pawlikowska