Jaki kolagen wybrać – rybi czy wołowy?

0
102
kobieta kolagen
Na rynku dostępne są różne rodzaje kolagenu. Zanim rozpoczniemy jego suplementację, musimy wiedzieć, na jaki się zdecydować | fot.: materiał partnera

Kolagen jest białkiem znajdującym się w naszym organizmie. Choć sami go produkujemy, to z biegiem czasu produkcja ta jest niewystarczająca. Nie jest to tylko coś, co sprawia, że nie mamy zmarszczek i wyglądamy młodo. Jego rola jest znacznie poważniejsza. Bez niego w zasadzie nie bylibyśmy w stanie funkcjonować. Tkanki łączne w większości składają się z kolagenu, podobnie skóra włosy i paznokcie. Co zrobić, gdy poziom kolagenu jest zbyt niski? Jaki kolagen wybrać i kto powinien go suplementować? Na te pytania uzyskasz odpowiedzi w poniższym artykule.

Dlaczego kolagen jest tak ważny?

Jak już wyżej zostało wspomniane, kolagen jest białkiem, które umożliwia nam funkcjonowanie i spaja nasz organizm. Jest składnikiem skóry, włosów, paznokci, a także naczyń krwionośnych, stawów, kości, a nawet rogówki oka. Ma także wpływ na gojenie się ran. Konsekwencjami zbyt niskiego jego poziomu są także m.in. pogorszenie widzenia, wiotkość skóry, łamliwość włosów i kruchość paznokci, pogorszenie funkcjonowania układu kostno-stawowego, zaburzenia procesów metabolicznych, jak również zaburzenia pracy niektórych narządów czy układu krwionośnego. Dlatego jeśli chcemy nie tylko wyglądać pięknie i młodo, ale także zachować sprawność, powinniśmy zadbać o odpowiedni poziom kolagenu poprzez suplementację.

Kto i kiedy powinien rozpocząć suplementację?

Mimo tego, że sam produkujemy kolagen dla siebie, to niestety z biegiem czasu jego ilość jest niewystarczająca. Po 30 ukończeniu 30 roku życia każdy z nas powinien rozpocząć jego suplementację. Nie wystarczy zdrowa dieta, aktywność fizyczna. Tylko przyjmowanie go w formie suplementu sprawi, że poziom kolagenu będzie odpowiedni. Powinni przyjmować go zarówno sportowcy, by ich stawy i mięśnie szybciej się regenerowały, ale także osoby, które nie uprawiają czynnie sportu, ale po prostu chcą dłużej wyglądać młodo i czuć się dobrze.

Na jaki kolagen się zdecydować? Rybi czy wołowy?

Na rynku dostępne są różne rodzaje kolagenu. Zanim rozpoczniemy jego suplementację, musimy wiedzieć, na jaki się zdecydować. Czym się one różnią?

Kolagen rybi

Jak nazwa wskazuje, jest to kolagen, który pozyskiwany jest z rybich skór. Nie znajdziemy w nim żadnych konserwantów czy parabenów. Jego zaletą jest mniejsza masa cząsteczkowa, a co za tym idzie, wyższa przyswajalność przez ludzki organizm. Jest wysoce rozpuszczalny, a jego wiązania chemiczne pomiędzy włóknami są rzadsze niż w kolagenie wołowym. Dzięki suplementacji nim możemy wesprzeć swój układ immunologiczny czy sprawić, że nasze kości i naczynia krwionośne będą mocniejsze. Nie można również nie wspomnieć o jego zbawiennym wpływie na włosy, skórę i paznokcie. Ważne, by w swoim składzie suplement zawierał witaminę C, co znacznie zwiększa jego wchłanianie. Dobrym składnikiem będzie także kwas hialuronowy. Wybierając odpowiedni preparat, warto też zwrócić uwagę na proces produkcji kolagenu. Najlepiej sprawdzą się te, które powstały w procesie hydrolizacji, gdyż mają mniejsze, lepiej wchłaniające się w jelitach cząsteczki. W ten sposób mogą być produkowane zarówno kolageny pozyskiwane ze skór rybich, jak i bydlęcych.

Kolagen wołowy

Właściwości kolagenu wołowego i rybiego są bardzo podobne. Kolagen typu II i III, pozyskiwany ze skór bydlęcych nadaje się dla osób, które czynnie uprawiają sport. Pomoże on na szybką regenerację mięśni, a także wiązadeł. Zawartość w nim aminokwasów dobrze działa także na stawy. Różnicą pomiędzy kolagen rybim a wołowym jest jego przystawalność. Kolagen wołowy jest nieco gorzej przyswajalny, jednak jest bardzo często wybierany z racji jego zbliżonej budowy do kolagenu ludzkiego. Warto wybierać preparaty z witaminą C, by jego działanie było lepsze. Jeśli nie wiesz, na jaki suplement się zdecydować, zobacz kolagen na collibre.eu. Na stronie nie tylko znajdziesz dobrej jakości produkty, ale także więcej informacji na temat kolagenu, jego działania, zastosowania oraz przyjmowania.

Materiał partnera